divendres, 26 de desembre del 2008

BON NADAL - EL BETLEM DE L'ESCOLETA


els tres sants (quina carona).

Dijous dia de Nadal varem fer una sortideta nadalenca els tres bikers de l'escoleta professional ( com no ) en sant mont, en sant nava i en sant pipo. Varem disfrutar de un magnific dia de sol i bona temperatura per fotra una volta de collons i acompanyar-me fins a Palamos , que jo tenia dinar familiar. B , continuem , despres de voltar mitges Gavarres varem anar a parar a un paratge on per sorpresa nostra varem descubrir que els platans no sorten nomes dels plataners, sino que tambe hi ha una especie anomenada bam-bu-tano que sorten amb un desitg teu de voler un platan.


Imatge del creixement del platan.

Molt necessari als boscos de casa nostra. Alla mateix varem trobar les fonts necessaries per calmar la sed de tals viatgers en busca de la pau i el perdo de tants malts pensaments impurs fets i pensats durant tot l'any ( jo no eh, ells si son uns malalts ), i un cop agassajat i assecat la nostra sed, agafarem nostra montura ( disese de burra ) , i cavalgarem de nou en busca de nous horitzons que conquistar i sodomisar a doncelles de castells de terratinents( disese de trossos de cases abandonades al mig de bosc ), pero aixo ja es altre historia.



Us poso afotillos per demostracio veridica i passo al meu company el Santissim del pessebre vivent escoletero, Sant Nava, per fer un petita explicacio de l'altre part de la sortideta que va estar plena de vivencies gratificans per els tres sants que varen fer penitencia bikera durant el dia de Nadal.

PD. La sortida de Diumenge el DIA DEL CIRI si no hi ha cap canvi, serà a les 10 h. benzinera Santa Cristina, amb final a Castell d'Aro. Gracies i BONES FESTES.

ANUNCI : no es portara a terme si a l'hora de sortir, plou. Repeteixo i dit d'altre manera : nomes si plou, es farà un altre dia.

Historia de Navidad
Como ya sabéis, a lo largo de nuestras salidas, hemos encontrado muchas masias abandonadas, las que seguro, albergan más de una historia, entre sus paredes de piedra. El otro día, el veinticinco precisamente, tuvimos la gran suerte de compartir un estupendo día de Navidad, tres escoleteros, decidimos dar una vuelta por las Gabarres y adentrarnos en lo frondoso de la naturaleza, a lo largo de la travesía, disfrutamos de innumerables acontecimientos que daban mezcla a la curiosidad del invierno por hacerse con el entorno. Ante tal disfruté, decidimos parar cerca de una pequeña casa rural abandonada, al resguardarnos en ella, y plenos de curiosidad, ojeamos e imaginamos lo que podría haber albergado esta, pero … la sorpresa fue, que tras unos escombros, encontramos una pequeña fotografía, la cual, mostraba una dulce aldeana, que posiblemente, fuese, la que hubiese albergado aquella masia.

Foto de la aldeana rezando en la puerta, al fondo si ampiaís picando en la foto, vereís un lienzo en la pared, este alberga una gran sorpresa.

La curiosidad fue plena, cuando, además de lo extraño de la foto, encontramos en ella, un lienzo al fondo de esta, que al no poder apreciar con detenimiento, hicimos que unos profesionales, consiguiesen extraer de aquella singular foto, la gran sorpresa, nada más y nada menos, que San Josepipo y la Verge Mont-serratina, los datos nos remontan sobre un año después de Jesucristo, se dice, que fueron santos de poca monta, tras la muerte de Jesús, montaron un belén cerca de Calonge, a lo barato, según podremos apreciar en el lienzo, estos se dedicaban a lavar la ropa, cosa que después era mentira, ya que nunca la devolvían, de hay, esas ropas tan modernas y llenas de glamour, que vestían entonces.

San Josepipo y la Verge Montserratina, buscados ya en su tiempo, se hacían pasar por dulces limpiadoras de ropa, y realmente los limpiaban, pero a los clientes claro.

De la mujer de la caseta de la foto, cuentan, que rezaba cada día en la puerta de la casita, y que de vez en cuando solía asomarse a una de las ventanas, para mostrar su rostro, en el, se albergaba, uno de los antepasados de Josepipo, que se hacía pasar por mujer para no ser descubierto, ya que los engaños con la ropa duraron mucho tiempo, y, en este caso, era más fácil ocultar el rostro varonil en piel de verdulera.

La verdulera, en la ventana mostrando su rostro, esta la he traspasado a color para que se vea mejor.

Toda una historia de Navidad, hay que ver lo que da una salida eh? Que la disfrutéis.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

JO EM DESCOLLONU . SEGUIU AIXÍ !! TANT SOLS SIGUI PER PASSA L'ESTONA LLEGINT ALGÚ GRACIÓS AL MATEIX QUE PARLEU DE BICIS. AGUR

Anònim ha dit...

Vaja, ja començen a fer-se notar els exessos del nadal!!! si es que els polvorons barrejats amb els torrons d'Agramunt son mortals de necessitat i molt al.lucinogens!!!!