dimecres, 4 de febrer de 2009

PARLEM DE LA L-CARNITINA

L’altre dia , desprès de fer un entrenament amb un client i parlant de la suplementació que començaria a fer, ell no tenia clar el tema de la carnitina , tant famosa avui entre molta gent sobre tot en l’esport i gent de tota mena que far dieta , amb i sense control, tot sigui dit. El problema recau en que en ell tot el que sigui cafeïna en qualsevol forma, l’afecta molt , tant físic com psíquic i clar, avui en dia, les formes en que venen presentades la majoria de suplements venen amb els seus transportadors per fer una assimilació mes bona en l’organisme i la carnitina no serà menys i es la cafeïna. Això amb va fer pensar que aquest mes l’article important per fer a l’Escoleta seria sobre la CARNITINA, explicant que es , de on surt , perquè serveix i com seria una manera per prendre-la , donar una informació i treure aquestes pors que tenen alguns a sobre el cos , pensant que serà això , si es dolent o serveix realment, ja que es una pregunta que m’han fet bastants vegades .

QUE ES LA L-CARNITINA I DE ON SURT ?

Els anys 80 es va començar a fabricar i es va veure que tenia propietats similars a la de les vitamines però amb una estructura semblant a la de un aminoàcid. La trobem a tots els animals i l’ingerim a traves de la carn, entre 25 i 135 mg. Obté una persona normal a la seva dieta.

Es semblant o considerada com una vitamina, ja que es essencial per mantenir les funcions metabòliques normals. El nostre organisme pot fabricar petites quantitats partint d’aminoàcids com la lisina i la metionina. Es mes fàcil obtenir, la carnitina, de la pròpia dieta, degut a que la producció endògena ( la origines pròpiament ) es basa en la utilització de proteïnes orgàniques de la massa muscular. Actualment es fabrica per processos biotecnològics.

Es important comprar L-carnitina en la seva forma biodisponible contràriament a la forma DL-carnitina, mes barata però poc convenient per la baixa absorció i possible toxicitat.

PERQUE SERVEIX ?

- metabolitza els àcids grassos , es necessària per transportar els àcids grassos del teixit adipós fins a la mitocòndria cel·lular ( s’oxigenen )i produir energia .

- protecció de la massa muscular, actuen com anticatabòlic, disminuint la destrucció de la massa muscular.

- Increment del VO2 max. En ciclistes i corredors de llarga distancia.

Aquest efectes ja son coneguts , però aquest dos últims anys s’ha anat investigant mes coses :

- redueix el dany muscular produït per l’exercici, sobre tot amb exercicis de musculació, per el que millora la capacitat de recuperació.

- Major utilització de la testosterona endògena ( s’origina a l’interior ) o sigui millor recuperació i augment de la massa muscular.

- Un estudi italià ha demostrat que te una acció antioxidant en pacients tractats amb medicaments antiretrovirals ( medicaments per la millora de virus sida )

- Es pensa que te algun afecta fort antioxidant.

- Pot ser útil a esportistes per reduir els nivells de grassa corporal i millorar la massa muscular, des de, musculació fins a classes de Spinning, aeròbic, etc .

- Es cas de esports aquàtics, incrementa l’energia i millora la resistència i recuperació post-exercici.

SUPLEMENTS DE CARNITINA

L-CARNITINA BASE

- 100 % pura, màxima concentració. Es troba en vials de carnitina liquida .

L- CARNITINA TARTRATO

- es una molècula i te un 68 % de carnitina. Es troba en barretes i suplements en capsules ja que te millor gust.

ACETIL L-CARNITINA

- un 98 % de carnitina. Es troba en forma de capsules i pastis per regla general.

L-CARNITINA MAGNESIO CITRATO

- es una sal de carnitina que te un 40%. Es troba en tabletes efervescents , en begudes i barretes.

La mes recomanable per la seva puresa i potencia seria la L-CARNITINA BASE en vials líquids , es la mes ràpidament s’absorbeix. Podem trobar en el mercat associacions de L-carnitina amb reductors de grassa i energètics com el guaranà. Un estudi mostra un augment de la oxidació de les grasses i una millora de la resistència quant es pren

L-carnitina amb cafeïna. Es complementa i potencia, actuant sinèrgicament.

QUINA ES LA DOSIFICACIO ?

Segons estudis, els resultats positius en utilització de grassa, millora d’energia, millor recuperació, etc. Esta entre 2-4 gr. per dia si es L-carnitina L-tartrato o de 1.4 a 2.7 gr. de L-carnitina base . La seva absorció comença desprès dels 30’ de la ingesta en forma de vial i s’ha multiplicat per quatre la concentració sanguínia al cab d’una hora i la seva concentració màxima es al cap de 3-4 hores posteriors de la seva ingesta. Per beneficiar-se es interessant fer una toma de al menys un mes de durada i en alguns estudis s’ha allargat fins a 4 mesos, far millorar la concentració en el nostre organisme.

Hi ha una potenciació quant es suplementa al mateix temps amb colina i vitamines del grup b. Investigacions recents ens deixen entreveure una major retenció de la carnitina presa oralment, quant es pren amb CH al mateix temps.

COM UTILITZAR LES DIFERENTS CARNITINES ?

- Si vols tenir mes energia i reduir grassa, els vials amb un mínim de 1.5 g. De L-carnitina base amb guaranà o similar 30’ abans entrenament, mai a ultimes hores tarda-vespre, estaríem pletòrics d’energia i no se si aniríem b per dormir, no se, no se......potser per quelcom mes si aniria b el vespre no se, no se .......

- I si vols reduir grassa gradualment , en capsules amb L-carnitina-L-tartrato, colina y vitamina B6 que milloren l’absorció. La dosificació diària seria 3-4 tomes de uns 500 mg. Els suplement en capsules es dissolen en el intestí on s’absorbeix la carnitina.

I això seria tot, mes o menys , per explicar-ho de una manera senzilla i fàcil d’entendre. Espero que us hagi agradat i hagi fet entendre qualsevol dubte que tinguéssiu sobre la carnitina . Au a pedalar o caminar o corre o remar o muscular o escalar o nedar o esquiar o futbolajar o baskettajar o a pringar com sigui, però suant que es el que ens agrada en tot cas. Siauuuuuuuuu !!!

Gracies a POWERGYM ( Arbúcies )

Pipo. L’ESCOLETA

7 comentaris:

Nava ha dit...

A mí personalment, ma semblat un gran article, et felicito, eso sí, hay a veces que me cuesta entender, pero... cada uno lo suyo, si señor.
Paradeda, haber si para la próxima, explicas algo sobre los habitos de comer mal, no se si mentiendes, sea comer rapido, sea comer porquerías, remedios a esto, etc. grasies.

Quique ha dit...

Hola, sóc un seguidor del vostre blog i m'ha semblat molt interessat i molt entenedora l'explicació i més tenint en conte que m'estava plantejat utilitzar-la. Ara ja tinc una base de com, quan (mai a la nit ????) i per què utilitzar-la. Gràcies.

Txema Arnau ha dit...

Bones Pipo!!
Ja ho sabeu, quan vulgueu venir per aqui a la zona d'Amer, ho dieu i podriem fer una bona sortida!!

Vinga, fins aviat!!!

Txema

Pipo ha dit...

hola Quique, estic content de que t'agradi el nostre blog, ens far estar contents i referent a la carnitina, tambe m'agradat que et sembli interessant i hagis extret l'informacio que t'interessaba. Referent a pendre-ho de nit, vol dir que al portar cafeina, dons la gent que sigui delicada per dormir, millor no prendre de nit i millor durant el dia, ara si tu després de prendre el vial vas de marxa nocturna en bici, pos ale ¡¡endavant que far baixada !!

Si txema, queda apuntat, quant faci mes bo,organitzarem una sortida allà a Amer i també una de guapa en la nostra zona, així jugarem a casa nostre ,au fins aviat a tots.

Macavity ha dit...

Nano, m'encanta l'article de la L-CARNITINA, estaria bé provar-ho alguna vegada per veure si d'aquesta manera puc anar amb bici més dies seguits sense tant de mal a les cames. Quin preu pot tenir aquest producte al mercat, ho saps?

Salut!

Pipo ha dit...

po zi macavity, si vens aquest cap de setmana en bici ja t'explicare i si no ens posem en contacta via telefong , fale xavi ?

Jordi Lopez Ramot ha dit...

Pipo, m'has convençut, necessito uns quants pots de carnitina però ja!! :)